Oddano nowy budynek Starostwa

24 października 2018 22:00:20

  Przy ul. Mickiewicza w Wadowicach po niespełna siedmiu miesiącach stanął nowy, dwukondygnacyjny budynek nowego biurowca Starostwa Powiatowego. Zgodnie z planem zakończył się I etap inwestycji - stan surowy zamknięty.

  

Oddano nowy budynek Starostwa

  We środę, 24 października br. w Starostwie Powiatowym w Wadowicach zakończono pierwszy etap budowy nowego biurowca dla samorządu powiatowego. Podczas konferencji prasowej starosta Bartosz Kaliński poinformował, że koszt pierwszego etapu budowy wyniósł niespełna 2,6 mln zł. Natomiast cała inwestycja z wyposażeniem ma kosztować łącznie około 6,5 mln zł.

  Na parterze będzie archiwum oraz garaże dla samochodów starostwa. Na pierwszym piętrze aula oraz 12 pomieszczeń biurowych. Na poddaszu do zagospodarowania zostanie około 160 metrów kwadratowych, gdzie docelowo stworzonych zostanie również dziewięć biur. Wokół budynku powstanie wiele miejsc parkingowych. Cały obiekt będzie przystosowany dla osób niepełnosprawnych (toalety, pochylnia oraz winda).

Potrzeba wybudowania tego obiektu była ogromna. Po pierwsze ze względu na dokumenty, które obecnie zalegają we wszystkich urzędniczych  pokojach starostwa. Po drugie ze względu na nowoczesną aulę, której po prostu w tym mieście brakuje, a będzie służyła wszystkim - mówi Bartosz Kaliński, starosta wadowicki.

  

   

  W auli zostanie na stałe zamontowanych 60 miejsc siedzących z możliwością dołożenia kolejnych 40.  Przy tej sali powstanie również szatnia oraz aneks socjalny. To pozwoli w komfortowych warunkach organizować konferencje, szkolenia, okolicznościowe spotkania. Co najważniejsze, aula ta będzie udostępniana według potrzeb innym placówkom czy organizacjom pozarządowym. Co do samego archiwum, to takiego do tej pory w starostwie nie było. Efekt - dokumenty trzymane są w szafach we wszystkich urzędniczych pokojach oraz na korytarzach. Z roku na rok jest ich coraz więcej, a miejsca coraz mniej. Do nowego budynku przeniosą się również niektóre wydziały.

Nowe archiwum z ogromnym magazynem, z biurem archiwisty i czytelnią akt rozwiąże problem przechowywania dokumentów starostwa na najbliższe kilkadziesiąt lat – wyjaśnia Agnieszka Jamróz, kierownik Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych w starostwie.

Udostępnij na FacebookUdostępnij na Google+Udostępnij na Twitter

Dodaj komentarz

Pamiętaj! W internecie nie jesteś anonimowy.


Odśwież obrazek.

Przepisz tekst z obrazka

Komentarze

Redakcja serwisu Powiatlive.pl nie odpowiada za komentarze zamieszczone pod artykułami i nie utożsamia się z ich treścią. 

    Ostanio dodane