Strona główna » Nieoczywiste korzyści z jedzenia awokado
PROMOCJA

Nieoczywiste korzyści z jedzenia awokado

Jeszcze kilka lat temu awokado było produktem, który nie był często obecny w codziennej diecie Polaków. Na szczęście, dzisiaj wygląda to inaczej. Awokado stało się o wiele łatwiej dostępne  i tańsze, co wpływa na to, że częściej gości na talerzach. Przekonaj się, że warto włączyć je do codziennej diety.

Korzyści z jedzenia awokado

Nie ma wątpliwości co do tego, że awokado jest zdrowe. Najczęściej kojarzone jest z zawartością zdrowych tłuszczów. Jest to dobry tok myślenia, który nie mija się z prawdą, jednak to nie wszystko. Poznaj inne właściwości tego wyjątkowego owocu.

Awokado wspomaga układ krwionośny

Najczęstszą przyczyną zgonów na świecie są choroby serca. Istnieje kilka markerów we krwi, które mogą wskazywać na podwyższone ryzyko chorób serca. Należą do nich: cholesterol, trójglicerydy, markery stanu zapalnego i ciśnienie krwi. Przeprowadzono szereg małych, kontrolowanych badań, aby sprawdzić wpływ awokado na te markery. Wyniki wykazały, że spożywanie awokado ma następujące działanie:

  • Znacząco obniża ogólny poziom cholesterolu
  • Zmniejsza poziom trójglicerydów we krwi nawet o 20%.
  • Obniża poziom „złego” cholesterolu LDL nawet o 22%.
  • Zwiększa poziom „dobrego” cholesterolu HDL nawet o 11%.

Awokado wspomaga trawienie

Awokado jest stosunkowo bogate w błonnik. Błonnik jest niestrawną substancją występującą w roślinach. Wiemy, że przyczynia się do utraty wagi i pomaga zmniejszyć skoki poziomu cukru we krwi. Wiąże się on również z niższym ryzykiem wystąpienia wielu chorób i jest korzystny dla zdrowia metabolicznego organizmu. Wyróżnia się dwa rodzaje błonnika – rozpuszczalny i nierozpuszczalny. Rozpuszczalny błonnik jest ważny dla optymalnego funkcjonowania organizmu i pomaga odżywiać przyjazne bakterie w jelitach. 100 g awokado zawiera 7 g błonnika, czyli 27% zalecanej dziennej dawki, z czego 25% stanowi błonnik rozpuszczalny. Spożywanie odpowiedniej ilości błonnika pomaga zapobiegać zaparciom, wspomaga utrzymanie zdrowego przewodu pokarmowego i obniża ryzyko zachorowania na raka jelita grubego. Błonnik pomaga również stymulować regularne wypróżnienia, które są niezbędne do codziennego wydalania toksyn.

Zwiększa wchłanialność witamin i minerałów

Zwiększenie spożycia składników odżywczych jest korzystne tylko wtedy, gdy organizm jest w stanie wchłonąć je z przewodu pokarmowego w celu ich wykorzystania. Niektóre składniki odżywcze, takie jak witaminy A, D, E i K oraz przeciwutleniacze, takie jak karotenoidy, są rozpuszczalne w tłuszczach, a zatem muszą łączyć się z tłuszczem, aby mogły przedostać się z przewodu pokarmowego do krwioobiegu. Pomaga to znacznie zwiększyć wartość odżywczą posiłku. Nic więc dziwnego, że niejeden catering dietetyczny Opole włącza awokado jako stały element jadłospisu.

Chroni zdrowy wzrok

Przeciwutleniacze obecne w awokado, takie jak luteina i zeaksantyna, są znane jako substancje o działaniu bioaktywnym. Substancje te są bardzo ważne dla zdrowia oczu i zapewniają ochronę minimalizującą uszkodzenia spowodowane przez światło ultrafioletowe. Spożywanie dużych ilości tych przeciwutleniaczy wiąże się z radykalnym zmniejszeniem ryzyka wystąpienia zaćmy i zwyrodnienia plamki żółtej, które są powszechne u osób starszych. Obniżenie ryzyka związane jest także z tym, że jednonienasycone kwasy tłuszczowe obecne w awokado wspomagają wchłanianie przeciwutleniaczy rozpuszczalnych w tłuszczach, co w dłuższej perspektywie korzystnie wpływa na zdrowie oczu.

Dodaj komentarz

Kliknij aby dodać komentarz